Curriculum Implantologii. Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne. Sesja w Katowicach organizowana we współpracy z BEGO Implant Systems

Prowadzący

dr n. med. Marek Adwent
dr n. med. Marta Cieślik-Wegemund
lek. dent. Paweł Kłosiński

Opis szkolenia

Szkolenie organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne, którego mamy zaszczyt być partnerem.

CURRICULUM IMPLANTOLOGII PSI 2023 – 136 godzin kształcenia, które gwarantuje:

• standardy leczenia implantologicznego wg ICOI- step by step
  • trudne przypadki- co dalej, kiedy nie wiesz, jak należy postąpić?
  • powikłania – jak ich unikać i co robić, kiedy występują?
  • dla lekarzy już implantujących- next level w twojej praktyce
  • zaawansowane techniki leczenia implantologicznego
  • praktyczne umiejętności konieczne w codziennej praktyce implantologicznej
  • usystematyzowanie wiedzy zdobytej na mniejszych kursach

Sesja w Katowicach:

• Implantologia cyfrowa w porównaniu z klasycznymi protokołami.
  • Digital workflow – skanowanie pacjenta, tomografia CBCT, skaner wewnątrzustny – łączenie obrazów CBCT i skanów, planowanie rozmieszczenia implantów, szablonu chirurgicznego i od- budowy protetycznej.
  • Rodzaje prac implantoprotetycznych, planowanie, etapy pracy. Nawigacja. Obciążenie natych- miastowe i odroczone, indywidualne profile wyłaniania.
  • Uzupełnienia tymczasowe, dobór łączników, materiałów, oddanie pracy natychmiastowej, korekty.
  • Błędy w implantologii. Powikłania śródzabiegowe, wczesne, późne.
  • Prezentacja szeregu przypadków powikłań.
  • Sposoby rozwiązywania problemów w implantologii, zapobieganie powikłaniom.
  • Aspekty prawne, odpowiedzialność lekarza implantologa, praca biegłego sądowego.
  • Wpływ ogólnych i miejscowych czynników ryzyka na wystąpienie mucositis i periimplantitis.
  • Znaczenie dziąsła zrogowaciałego w obrębie implantów.
  • Techniki augmentacji tkanki miękkiej w celu poszerzenia strefy dziąsła zrogowaciałego.
  • Leczenie niechirurgiczne i chirurgiczne zapaleń okołowszczepowych.
  • Algorytmy fazy podtrzymującej.
  • Ocena stopnia zaawansowania stanu zapalnego wokół implantów.

WARSZTATY

• Leczenie resekcyjne zapalenia okołowszczepowego z wykorzystaniem implantoplastyki – ćwiczenia na materiale zwierzęcym.
  • Poszerzenie strefy dziąsła zrogowaciałego z wykorzystaniem przeszczepu nabłonkowo-łącznotkankowego – ćwiczenia na materiale zwierzęcym.
  • Wykonanie osteotomii, wykonanie okienka do sinus liftu – ćwiczenia na materiale zwierzęcym.
  • Implantoprotetyka
  • Skanowanie wewnątrzustne
  • Procedury chirurgiczne

ZABIEGI

• Zabiegi kliniczne – omówienie diagnostyki przedimplantacyjnej oraz poszczególnych faz klinicznych przed zabiegiem implantacji, prezentacja instrumentarium, modeli, kart leczenia. Możliwość czynnej asysty przy zabiegu kilku uczestników szkolenia. Opcjonalna wideotransmisja zabiegu dla pozostałych uczestników szkolenia z możliwością zadawania pytań operatorowi i bieżącego omawiania zabiegu. 2 – 3 zabiegi implantacji.

Możliwość przyprowadzenia przez uczestników szkolenia własnych pacjentów i wykonanie zabiegu pod okiem instruktora. Do ustalenia z Kierownikiem ośrodka.

Więcej szczegółów, takich jak ramowy program szkolenia, życiorysy wykładowców, terminy kolejnych edycji, etc. znajdą Państwo na stronie: www.psi-icoi.pl